torsdag 15 april 2010

Matteutbildning

Första dagen på VFU:n idag. Jag var med min handledare på en utbildning där det pratas matematik och speciellt om de nationella proven som nu är i fokus för många arbetslag och klasser. Mycket matnyttigt och det kändes som jag hamnat i rätt forum då just matematik är min inriktning på lärarutbildningen, tillsammans med naturvetenskap. Så det blir först imorgon som jag träffar klassen för första gången, ska bli så roligt! Det känns redan nu som att praktiken kommer bli riktigt lyckad, med en bra handledare i ett suveränt trevligt arbetslag kan det nog inte misslyckas.

Vilket underbart väder det varit idag. Efter jag cyklat hem med Travis från dagis så var vi ute en bra stund innan jag drog mig in för att laga middag, lagom efter att Rickard kom hem och tog över uteleken. Vår lilleman trivs som fisken ute och det som fascinerar honom som mest nu är alla djur och insekter. Han kan verkligen inte få nog av att studera exempelvis myrorna och deras strapatser. Förstå att lyckan var gjord för honom då han och jag häromdagen besökte Linda som är ägare av två hundar, en ödla och en stor hårig spindel. Den sistnämnda kunde han inte sluta prata om på kvällen och det riktigt lyste i hans ögon. Intresset för i varje fall spindlar kommer inte från mig. Jag har snarare det motsatta, hua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar