fredag 18 juni 2010

Fredagsmys

Denna dag har gått i lugnets tecken. Travis och jag har myst och fixat här hemma. Vi har även varit en sväng om på Ica Kvantum under eftermiddagen där vi handlade helgens förnödenheter. Till kvällens fredagsmys blev det rostbiff, icas hemmagjorda potatissallad med lök och kapris, skinka, sallad och baguetter. Smidigt och mycket gott! Vi har kikat på filmer på datorn som vi sedan jul, Travis två-årsdag m.m. och jisses vad man ser att lillprinsen vuxit på bara ett halvår, både vad det gäller i utseendet men framförallt vad det gäller talet och hans sätt att vara. Han skrattade här hemma så han kiknade åt vissa klipp och jag och Rickard kunde bara hänga med i hans skrattvåg. Du söte ♥

Den lille i magen sparkar mer och mer och det går inte ta miste på den lille rumpan som spänns upp på magen titt som tätt. I måndags fick jag känna på de första sammandragningarna. Jag jobbade på Cubus och packade upp varor under dagen samt hade kassan, och den lille var nog inte van vid tempot. Så den protesterade stundtals. Men tills dagen efter kändes det inte i samma utsträckning, utan den lille började säkerligen vänja sig vid rörelserna som jobbet innebär. Och så i onsdags kändes det än mycket bättre.
Nu är vi inne i vecka 22 och jag ser fram emot mvc-besöken som kommer framöver. Det ska bli spännande att se magmåttet m.m. och kika på hur det matchar med magen som jag hade då jag väntade Travis. Jag gissar på att den här gången är den större. På bara ett par dagar har det blivit mer markant en kula och det har verkligen satt sig på höfterna. Inte alls så som med Travis. Oh, det är så spännande det här med graviditeter. och det bästa är den lilla skatt man får i slutändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar