onsdag 4 augusti 2010

I ett

Det blir lite mer glest mellan blogginläggen såhär under semestertid. Rickard och Travis hittar på saker att göra om dagarna. Dom åker på diverse utflykter till vänner och familj m.m. och Travis är pappasjuk minsann ♥ Jag hänger i på jobbet. Förra veckan blev det 6-dagars jobb och denna vecka är det en femdagars-vecka som gäller. Imorgon är min lediga dag och då ska jag och Rickard till Västervik för att kika på lillplutten i magen. Tillväxtultraljud står på schemat och Travis får tyvärr inte medverka (landstingets regler). Så lilleman övernattar i Målilla tillsammans med min familj. Där har han det myspysigt och trivs som fisken. Det är en annan hönsmamma som känner sig halv utan lilleman i sin närhet.

Inser att det börja närma sig slutet av sommaren. Jag jobbar nästa vecka också, Rickards sista semestervecka och sedan kommer min ledighet på två veckor innan skolan drar i sta igen. Det ska bli kul att träffa mina goa studiekompisar och jag ser fram emot att läsa lite svenska nu under första delen av hösten. En delkurs ska hinnas med innan det är dags att njuta av mammaledighet. Men nu är det just nu som gäller och kvällen ska tillbringas i soffan framför Morden i Midsomer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar