söndag 12 september 2010

valdebatt och kvalitetsumgänge

Sitter med en kopp te och knäckemackor med tv:n på i bakgrunden där en valdebatt mellan Sahlin och Reinfeldt utspelar sig. Jag har ägnat tid åt att på diverse valbarometrar se över vad mina åsikter ger för resultat i form av partitillhörighet. Det är svårt att få testerna till ett överenstämmande partiåsikt, men jag kan dock läsa ut vilket block jag lutar mest åt. En vecka kvar till valet och jag känner att jag måste ta mitt ansvar och sätta mig in i politiken bättre för att känna att jag röstar så som är bäst för mina hjärtefrågor: skola, barnomsorg och de äldre.

Idag har vi varit i Målilla och avnjutit finfin söndagsmiddag med smarrig efterrätt och mysig kvalitetstid tillsammans med mina syskon och föräldrar. Vidare hemöver tog vi en sväng förbi Skäfshult. Travis är mäkta nöjd med dagen då den innehållt möten med de bästa i hans familjekrets och cykling+lek. Lika nöjda är vi över dagen och varvar nu ner för att ta nya friska tag mot veckan som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar