torsdag 30 december 2010

Dag 24

Det här får mig att gråta:

Det finns många triggare till att börja gråta. Det finns tårar av glädje liksom tårar av sorg, det finns tårar som behövs för att rensa ut systemet och fylla på med ny energi, och det finns tårar som sprutar av tacksamhet och av största möjliga lycka.

Sedan jag fick barn har jag lättare till att gråta, lättare till att uttrycka känslor och framförallt lättare till att känna tacksamhet och glädje över varje dag och ögonblick som passerar en förbi. Gråta är kroppens sätt att bearbeta känslor på olika sätt, och jag är glad över att det finns tårar av olika slag och närmast till hands önskar jag tårar av glädje.

1 kommentar:

  1. jag gråter också mycket lättare sen jag fick barn... man blir så mycket mer medveten om saker och ting på någe vis...

    GOTT NYTT ÅR PÅ DEJ!!!

    SvaraRadera