onsdag 8 december 2010

Dag 6

Min dag:

Såg först nu att det idag var dags att beskriva den gångna dagen. Känns som det kommit en redogörelse per automatik genom föregående inlägg, men jag kör en genomgång i kortform för sakens skull :)

- Vaknar för dagen strax efter 6. Vi uppvaktar en liten 3 åring med paket på morgonkvisten och sedan är det dags för frukost. Travis kikar på sin nya "Nicke Nyfiken" film medans jag viker och sorterar tvätt, skriver inköpslista samt sängbäddning m.m.

- Vid halv nio lämnar vi Travis på dagis. Åker därfter mot Vimmerby för påfyllning av bensin i bilen och sedan vidare mot ICA kvantum där veckohandling görs i godan ro. Upp-pack av varor och kaffemys för min del här hemma. Tindra sover som en prinsessa.

- Hämtar lilleman på dagis innan halv tolv. Väl hemma väntar lunch och därefter disk. Plockar och styr. Sabina kommer på uppskattat besök.

- Hela eftermiddagen fram till fyrasnåret ägnas åt bakning. Middagsfix efter det som dagen till ära var fläskfilégryta och ris.

- Kvällen har ägnats åt mys med familjen och sedan egentid framför Bonde söker fru och Grey´s anatomy.

Det var min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar