onsdag 1 december 2010

Kameratips

I förrgår tog jag och Rickard bilder på barnen i julklädsutstyrsel. Vi fick till så fina bilder efter lite fix och trix. När jag sedan skulle lägga in dem på datorn vill det sig inte. Det står att flera filer har skadats och när jag försöker med datorns repareringsprogram i hopp om att åtgärda felet fungerar det inte heller. Det verkar inte bättre än att kameran gett upp efter ha varit oss trogen så länge nu (sedan min student 2006.) Känns så synd när vi fått till så fina bilder och inte kan göra något med dem.. Vi får helt enkelt göra ett nytt försök med en ny kamera.

Frågan är vilken kamera man ska köpa. Tips mottages gärna.

3 kommentarer:

  1. finns pengar så kan jag rekommendera en systemkamera.

    SvaraRadera
  2. Säger väl som Rikhard, SYSTEMKAMERA!!!!!!!!!!! (nikon!!!!)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen :) Är också inne på att köpa en systemkamera. Och mörket Nikon tilltalar oss fint. Kram!

    SvaraRadera