torsdag 16 december 2010

Lite, men ändå så mycket

Nu som först sätter jag mig ner på baken. Jag har hållt igång med diverse under dagen och inte hunnit med att ta det lugnt. Efter att ha vilat under två dagar finns det gott om överskottsenergi till olika göromål som listats i huvudet under de gångna sjukdagarna. Det känns dock som jag inte hunnit något, men jag antar att det har att göra med att jag just planerat att göra så mycket och endast hunnit hälften som skapar den känslan.

Under dagen har jag dock städat och fixat lite ny ordning på Travis rum. Tvättstugan har fått ett litet ansiktslyft med annan förvaring. Min "walk-in-closet" har fått en genomkörare. Där lyckades jag för övrigt sålla bort en hel blå Ikea-bag med kläder som ska vidare till klädinsamlingen. Det är kläder som legat länge och som jag inte ids att göra mig av med tidigare. Ni vet man tänker: "någon dag tar jag på mig det här". Nu inser jag att den dagen inte kommit på ett bra tag, så det är på hög tid att storrensa. Klädrensningen bidrog genast till att jag slog slag i saken och gjorde en beställning på kläder till bara mig via H&M´s webshop. Det var längesedan jag unnade mig något nytt, så nu var det så dags.

I skrivande stund håller vi på med att frosta av frysen. Kan säga så mycket som att det straffar sig att göra det med längre tidsintervaller.. hela proceduren blir så mycket mer utdragen när isbildningar tar tid på sig att släppa. Det tar jag med mig i bagaget, och ska påminna mig om att göra det oftare. För övrigt är det rättan till att frosta av frysen på; det är kallt nog ute att frysvarorna klarar sig fint att förvaras där medans avfrostningen görs. Samt att storhandlingen för denna veckan inte ännu är gjord och därför är det inte lika mycket varor som kräver annan förvaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar