måndag 28 februari 2011

Speglande

Har haft bakstuga här hemma under eftermiddagen. Kladdkakemuffins och chokladbollar har fixats tillsammans med min lilla minibagare. Lillsnuttan var även med på ett hörn då hon satt i sin babysitter och speglade sig genom ugnsluckan. Tänka sig att en spegelbild kan locka till sådana härliga gurgelskratt. Det låter helt underbart när hon får till dem.

Ny vecka har kickat igång och denna kommer att bjuda på flera besök, såväl här hemma som på bortaplan, vilket jag gillar massor. Som mammaledig är det guldkant på vardagen att umgås med vänner och prata om allt och inget.

Vid 4-tiden idag på morgonen kom Travis in med sina sovgosedjur och kröp ner under mitt täcke. Det är ovanligt att han tassar in till oss och det har inte hänt många gånger på de senaste månaderna. Efter lite mys somnade han om och när det var dags att amma Tindra vid halvsex-snåret lade jag tillbaka honom i sin säng. När jag frågade honom vid frukosten vad det var som gjorde att han ville komma in till oss svarade han följande:
-Mamma, det var därför att jag ville krama och gosa och mysa med dig förstår du väl! (Säger han samtidigt som han avfyrar världens bredaste leende.)
Då smälter jag som mamma och de orden värmer så gott i hjärtat.

1 kommentar: