onsdag 23 mars 2011

.

När det gäller bekymmer, tankar och funderingar som går runt, såväl positiva som negativa, låter jag dem gå runt i huvudet och bearbetas innan jag agerar. Jag vill inte göra något förhastat och dra felaktiga slutsatser, jag vill inte känna att jag trampat i klaveret i onödan, jag vill undvika att såra, jag vill undslippa att bli sårad och främst av allt vill jag ge glädje och positivism till min omgivning och inte det motsatta. Därför funderar jag både en och två gånger innan jag öppnar munnen.

Om ett problem uppstår låter jag det bero under natten, sover på saken och känner efter om det känns likadant som när jag somnat på saken. Det är sälllan som problemet, tanken, funderingen, eller en annans eller min handling som upptagit mina tankar, känns lika stora när jag vaknar dagen därpå. MEN idag känns gårdagens "nyp" som en brännande känsla inom mig. En handling har sårat, mycket pga av att jag för en stund såg en förändring, ett ljus som glimmade till, men som släcktes så tvärt pga av det sagda, pga oförståelse och brist på sympati.

Jag kan ta det som är gjort, det jag däremot inte kan ta är att en av de finaste i min närhet gång på gång blir sårad och trampad på. Jag som trodde att man blir visare med åren.. den devisen är tyvärr motbevisad i detta sammanhang.

Kände att jag behövde skriva denna text trots inget egentligt sammanhang eller förklaring om vad det gäller. En sorts bearbetning helt enkelt.


Känner idag en stor tacksamhet för mina barn, sambo, familj och min extra familj som jag har genom Rickard. Ni är anledningen till varför mitt hjärta klappar med varma kärleksfulla slag natt som dag ♥

4 kommentarer:

  1. usch detta lät inget vidare.Hoppas du kan göra dig av med all negativitet ,det är aldrig lönt och gå och vara arg eller ledsen.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, och jag är inte den som går och är bitter. Det är lite därför jag valde att skriva inlägget; så att jag kan skaka av mig känslorna av oförståelse. Och istället fokusera på de som gör mig glad och levande; barnen, sambon och familjen ♥

    SvaraRadera
  3. Människor som inte förtjänar förståelse eller visar någon slags omtanke, ska man inte lägga energi på tillbaka. - själv göra, själv ha!
    Det är inte du som förlorar på det i slutändan. Tack för att du är sådan fin syster <3

    SvaraRadera
  4. Ann-Sofie ,hon har "så lite " att göra så därför blir såna här småsaker allvarliga problem.KRAM Mamma!!!!!!!

    SvaraRadera