tisdag 29 mars 2011

Yamaha Pv 50

Igår kväll eskalerade barnens snuviga näsor. Främst på Travis som har fått en rethosta som heter duga. Nattens sömn blev därför upphackad då Travis väckte sig själv med sin hosta och grät för att han inte kunde somna om. Tindra tappade nappen, då hon hade svårt att behålla den i munnen pga täppt näsa. Två onda cirklar helt enkelt. Tycker så synd om dem och hade mer än gärna tagit täppan och hostan istället.

Så idag är vi hemma och tar det lugnt. Travis hade en tandläkartid i eftermiddag, en tid som vi flyttade på av förklarliga skäl.


Nu till ett roligt och oförglömligt ögonblick som skedde i söndags: Vår lilleman blev ägare till en blå Yamaha Pv 50. Hans ögon glittrade som aldrig förr och lyckan han utstrålade var så härlig att se. Här nedan följer lite bilder från den stunden.

-Hmm, vad är innehållet i bussen måntro?

-Bäst att titta efter.


Travis blir överlycklig och hoppar upp i bussen för att nå sin efterlängtade motorcykel.

-Är den här verkligen min?

-Pappa visar mig lite funktioner.

-Nu är jag redo för avfärd.

Vill iväg.

Så startar han.
(Jag filmade när Travis körde,
därav inga bilder på körningen då Rickard höll i motorcykeln under färden.)

Oj vad vår lillkille körde hemma på trädgården!
Han ropade flera gånger till Rickard: -Pappa släpp, jag kan kelv! 

Haha! Innan han kommer att släppas iväg för egen maskin måste balansen hittas och rätt teknik inövas. Han tränar för fullt för att kunna cykla utan stödhjul på sin vanliga cykel. Nu ska skydd, crosshjälm och annat inhandlas innan det är dags för nästa tur.

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Edwin satt på en för ett par veckor sen och den önskade han sig i julklapp:) önska kan man ju alltid! Hoppas travis kommer tycka det är kul och att han inte blir allt för modig;) jag håller andan när Edwin kör ibland lite pga av hans modighet. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja grabbarna är sannerligen orädda många gånger. Får hoppas att övning ger färdighet och att de kör försiktigt. Jag höll andan i söndags då Travis drog på med full gas och skrattade glatt. ;-) Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera