fredag 1 april 2011

Fredag igen

Tjejkvällen på Materialmännen igår var mycket bra. Jisses vad personalen hade fixat och ordnat på bästa sätt! All credit till dem. Mingelmat slank ner i magen medans vi gick runt och tog till oss tips från diverse företag och bara var.

Det var en mycket märklig känsla att åka helt utan barn. Det närmaste jag kommit att vara utan mina små de senaste 5 månaderna är när jag vid något enstaka tillfälle varit och handlat mat på Ica. De tar i regel inga längre stunder att handla. Så därför var tre timmar utan att fundera på mat, blöjor och annat som hör mammarollen till en riktig energiboost. Missförstå mig rätt nu; jag älskar mina barn och att dagligen få tillbringa tid med dem är något som jag värdesätter högt och fullkomligt stormtrivs med. Men att få en liten stund för sig själv, då jag bara är Ann-Sofie, tror jag på sikt bidrar till att jag blir ännu bättre mamma och sambo.

Rickard och barnen hade haft det bra här hemma. Tindra var lika lugn som alltid, medans Travis blivit något uppspeedad pga övertrötthet, men sedan somnat efter 20-snåret. Det var så mysigt att tassa in till dem en åt gången och få pussa på dem då de sov så gott i sina sängar. Mina fina små ♥

1 kommentar:

  1. Låter som du hade en riktigt trevlig kväll. Det är man värd och behöver unna sig någon gång i bland för att orka. För även att man älskar sitt / sina barn oändligt så är det tröttande att hela tiden ha fokus på de små.

    SvaraRadera