onsdag 15 juni 2011

Sommarlov

Idag har Travis fått sommarlov.

Sista dagen på förskolan för den här terminen. Morgonen startade dessvärre inte i glada miner för lillemans del vid lämning. Han ville nämligen så gärna följa med mig och Tindra hem och mest av allt till ett analkande BVC-besök. Om det inte vore för att det var hans sista dag innan lov så hade jag tagit med honom. Och jag vet så väl att han stormtrivs på Björkullen, bland sina pedagoger och sina kompisar.

Ett samtal 10 min efter lämning talade glatt om att en sprudlande Travis lekte och då kändes det bra att han fått stanna kvar. Travis har annars väldigt sällan visat upp den sidan och bestämdheten, och jag kan knappt få det till en handfull gånger som det inträffat under hans snart 2 ½-åriga förskolegång. Det märks att han har vuxit och är mer medveten om så mycket. Han funderar och filosoferar och så mycket sker i hans hjärnkontor. Han är så beskyddande mot sin syster och mycket bottnade i att han så gärna ville följa med och se över "doktorbesöket" (BVC) som han kallar det. Vår älskade gosse ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar