onsdag 12 oktober 2011

Tårtfest och guldkant

Tårtkalas idag med föräldragruppen för att fira de småttingarna som fyllt och fyller 1 år. Anna och Carro hade fixat och vi mumsade i oss. En vecka innan vi har en litens allra första bemärkelsedag här i huset. ♥


Idag har jag verkligen njutit en aningens extra med att vara tillsammans med mina små trollungar. Jag har helt ignorerat leksaksröra, disk och annat under dagen och varit tillsammans med barnen nonstop. Inser att det nästan låter som att jag annars inte tillägnar barnen min fulla uppmärksamhet eller att det är sista tillfället vi leker tillsammans. Så är förstås inte fallet. Det blev bara så defintivt på något vis att det previlegium jag haft med möjligheten att vara hemma med våra barn ett helt år nu är till ända. Separationsångest är ett faktum. Nyttigt å ena sidan, lite hjärteslitande å andra. Jag har en bra magkänsla, vilket är skönt och betryggande, samt en extra krydda i form av fjärilar som far omkring. När jag förut idag packade min väska och sedan pratade med syster lät det som att det är första klass jag ska börja. Nojig? Jag? Inte alls. Haha!


Jag har nu suttit och läst litteraturen till morgondagens studiegruppsarbete, jag har fört lite anteckningar och låtit mina hjärnceller arbeta för att friska upp minnet som bäst. Jag är evigt tacksam för de anteckningar jag fört på böckerna som jag läste i fjol. De underlättar en aning och ger en fingervisning om vad jag ska ta vid.


Nu ska jag ta mig en kopp te och bänka mig i soffan framför Grey´s Anatomy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar