torsdag 26 januari 2012

Ändrade planer..

Ikväll var tanken att jag och barnen skulle sitta i soffan, lagom goa i kroppen efter en eftermiddag i Trollgölen tillsammans med Sanna och Melvin och min syster Elin. Travis skulle glatt få delge Rickard hur vi busat runt i vattnet och allt det roliga han missat medans han jobbat. Men Tindras mage ville annorlunda. Med en förväntansfull Travis som studsade upp och ner i sätet när vi rullat in på Hagadals parkering tillsammans och en lyrisk blick samt ett hurrarop när han såg simhallen bådade eftermiddagens utflyktsplaner gott.

Men två sekunder efter jag rullat in bakom Sannas bil hör jag ett gulpande kaskadljud från Tindra som inte bådar gott. En lagom kladdig tjej med gråten långt ner i halsen efter att ha fått kippa efter luft mötte mig när jag fick upp bildörren. Det blev sanering av bilen med hjälp och sedan packa in oss igen, vända på nosen och rulla hemåt. En vissen Travis som inte fått träffa sin kompis, en Tindra som pep något lite gladare efter att ha fått "släppt på trycket" som kräkningarna resulterade i.

Nu ett par tvättar senare,dusch, handspritande, vitpepparkorn m.m. så har jag parkerat mig i soffan och hoppas på att det hela inte utvecklar sig till att drabba Travis och oss andra. (Magsjukan härjar på förskolan..)

Morgondagen skulle ha spenderats som vikarie för en klass, men dessvärre fick jag meddela återbud av förklarliga skäl..
Nu håller jag tummarna för att helgen blir ljus.

3 kommentarer:

  1. Vi har haft mmagsjuka sedan i söndags inget kul ju :-S

    SvaraRadera
  2. Nääe usch!! Stackars liten och stackars Travis med. Man tycker såå synd om dem när de har sådana förväntningar och så tvärvänder det. Hoppas ni andra slipper det och att Tindra kryar på sig snabbt. Trevlig helg!
    //Jennie

    SvaraRadera
  3. Tack till er :-) Magsjuka är inget vidare. Travis och jag fick en släng av det sen också. Och nu verkar karusellen med magsjuka snurra på förskolan igen. Måtte den inte hinna hit. Kram

    SvaraRadera