onsdag 10 mars 2010

Manus

Halvvägs in i veckan och det är så underbart när solen är framme om dagarna och förgyller! Jag har suttit nu som bäst i tre dagar och skrivit ihop mitt manus inför morgondagens muntliga examination. Det var svårt att komma igång med skrivandet, då det känns som att litteraturen redan har sagt sitt och att det är svårt att få in sin röst i det hela. Men nu är jag iallafall i hamn och det får bära eller brista, jag har gjort vad jag kan.

Travis sprudlar med ord nu, han får ihop längre och längre meningar och det är tydligt vad han menar. Det är så roligt att kunna kommunicera och se att han förstår vad man säger, även om han inte vill lyssna alla gånger ;) Ledorden här hemma är: "Jag kan lelv". (=Jag kan själv) om i princip allt. Han anser sig vara stora killen och faktum är att det känns så många gånger, sedan är han inte sen att be om hjälp om han efter otaliga försök inte fixar det han hade tänkt att göra. Lägg därtill en bestämdhet som heter duga och ett humör som går från solstråle till en litet surmoln för en stund och sedan tillbaka till go och glad igen, så har vi en tvåring i sina bästa dagar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar