onsdag 24 november 2010

Fg-träff och bilkaos

Dagen började bra med frukost i lugn mak tillsammans med sonen och en nöjd dotter i babysittern bredvid. Efter lämning på dagis begav vi oss vidare mot Vimmerby där det var dags för föräldrargruppsträff. Vi var totalt sju mammor med bebisar som kom, av 11 som är med i gruppen. Nya bekantskaper sedan tidigare träffar. En trevlig förmiddag helt enkelt!
Vid dagishämtningen i snöyran hände det som inte får hända: Båda barnen blir inlåsta i bilen tillsammans med bilnyckeln. Jag hade spännt fast dem båda och precis stängt om Travis dörr som är den vid framsätet, då jag skulle öppna bakomvarande där Tindra sitter för att ge henne nappen. Det är då jag märker att dörren är låst. Försöker öppna Travis dörr med samma resultat. Inser då att bilen låst sig och nyckeln ligger i framsätet. (Lägger alltid nyckeln i min ficka eller håller den i handen annars, alltid förutom just denna gång..)
Louise som också hämtat på dagis får stå och vakta bilen medans jag fick springa och låna telefonen inne på dagis. (mobilen låg såklart i bilen..) Efter många om och men fick jag tag på Rickard som just idag råkat få med sig extranyckeln till jobbet. Han kom ner med den efter billån av kollegan (Louise sambo).
Är så tacksam över att det hände just där det hände, och att det gick att lösa så smidigt som det gick! Tindra sov lugnt i bilen hela tiden och Travis var lite ledsen, förståligt nog. Han kunde likväl vara helt hysterisk. Väl hemma tycks det vara så att det inte bekommit Travis något nämnvärt, utan att han var glad över att pappa kom förbi en sväng. Du söte ♥

1 kommentar:

  1. oj så otäckt! Fasar för att ngt sådant ska hända..vilken TUR att du var där du var! Krama Travis från oss. Lille gubben!

    SvaraRadera