fredag 19 november 2010

Fredagen so far

Idag har en effektiv dag förflutit här på Videvägen. Efter dagislämningen vid halv nio begav sig jag och Tindra vidare på vägen mot Hultsfred. Väl där väntades det storhandling på Willys. Jag har inte varit där sedan ombyggnationen och kände att det var på tiden, deras plånboksvänliga priser lockade också.

Tummen upp för en fräsch och luftig butik. Det kändes som att sortimentet var större än tidigare och lokalen gjorde ett bra helheltsintryck. Träffade min mamma som också var där handlade, så det får bli två tummar upp för det. ♥
Tummen ner för parkeringarna som inte kan ha varit prioritet nummer 1, samt pappkassarna som samtliga gick sönder i handtagen.

Efter upp-pack av varor, dagishämtning och lunchintag så har jag gjort en smörgåstårta som min andra hälft önskade inför kvällen. Jag har även gjort bulldeg som nu står på jäsning. Kanelbullar står på schemat inför stundande 3 årskalas. I nästa vecka får det bli lussebullsbak inför första advent och en rekordelig städning av huset. Har punktstädat på diverse ytor och tagit tag i rensning i garderober, samt Travis rum där jag rensat bland kläder såväl som leksaker. Härnäst vill jag allra helst vill jag ta itu med en grovstädning av bl.a. köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar