lördag 27 november 2010

Tomtemys

Igår var jag och barnen i Vetlanda tillsammans med mamma, Maria och Johanna. Vi avverkade en rad affärer i jakten på julklappar och hem kom vi med ett par påsar rikare av den varan. Nu återstår endast ett fåtal innan julklappshandlingen är klar för i år. Dessa köps in tillsammans med mannen i huset om två helger och jag ser fram emot lika lyckad och trevlig shopping som igår.

Vi hade för övrigt en mycket mysig dag, som sedan fortsatte i Målilla med god mat och alltid fint sällskap. Travis hade dock en febertopp på 38.6, men var lika go och glad för det. Rosiga kinder och lite lugnare tempo var resultatet av den oförklarliga febern som idag är borta.

Idag har det adventspyntat och vi har spenderat en del av eftermiddagen i Brunnsparken där det var årets Tomtemys. Jag hjälpte till med fikaförsäljningen under ett pass och hade en minihjälpreda i form av Travis till hands, medans Rickard tog hand om Tindra. Det är en mysig tradition med Tomtemys, läget är ypperligt med de gamla byggnaderna och miljön och att snön idag låg så fint på backen gavs det en extra fin julkänsla.

Nu ska jag fortsätta med att slötitta på "Tomten är far till alla barnen" och inta lite julmust, paradischoklad och fixa tända ljus.

2 kommentarer:

  1. Hej! Har missat att du börjat blogga igen, måste lägga till din blogg i bloglovin!
    Supersnygg bakgrund, härliga färger!!
    Tack för din kommentar, så roligt att höra att du gillar mn blogg!!

    =)

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit :) Tack tack! Gillar bakgrundsmönstret jag med. Din blogg är given bland mina favoriter :)

    SvaraRadera