torsdag 20 oktober 2011

Har redan tagit helg och det är dejligt!

Imorgon har vi självstudier, vilket innebär att vi studerar på egen hand hemma. Jag tar dock helt studiefritt och tar igen det på söndag eftermiddag istället. Jag och fyra andra tjejer tar tåget upp till Linköping imorgon för att starta upp dagen med shopping, lunch och sedan svida om till finare stass då Ladies Night hägrar på Cloetta Center. Det ska bli riktigt skoj och jag är övertygad om att vi kommer att få se på en hejdundrande show som vi sent kommer att glömma. Ska försöka återkomma efter helgen med kort på det hela.

Då det stundar kalas i dagarna två under veckoslutet har jag nu ikväll varit på mitt Ica och handlat inför det. Lika kul som det är att gå tillsammans med familjen och mathandla, så kan det vara skönt att i godan ro få gå rad  för rad och handla i sin egen takt och glömma tid och rum. Har varit lite förutseende genom att damma av huset nu efter handlingen och organisera upp inför lördag. Jag har så lätt att drabbas av "Fröken Duktig-syndromet", där jag känner att allt måste vara tipp topp, allt ska flyta på enligt planerna och all mat och efterrätt ska vara lagad och bakad från grunden av undertecknad. Ibland får man inse sin begränsning. Okej att jag inte hinner baka de där kanelbullarna, okej att jag inte hinner med de cupcakes som jag tänkte. Men vad gör det om man inhandlar Icas egna och sedan lägger krutet på att ha übertrevligt tillsammans med gästerna istället? Det vinner jag såklart på i längden. Så det är så det får bli denna gång. Får istället lägga min prägel på maten och tårtan. Är det fler än jag som får detta syndrom titt som tätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar