tisdag 1 december 2009

VFU

Sitter här och har just finslipat på morgondagens lektionsplanering i matematik. Vi befinner oss för tillfället ute på VFU (=verksamhetsförlagd utbildning), och imorgon kommer vår lärare från Högskolan i Kalmar för att delta under ett lektionspass för att se och bedömma hur vi fixar det. Jag har valt att sätta ihop gruppuppgifter till eleverna och jag hoppas att det kommer att få ett positivt utfall.
Det kan bara bära eller brista och samtidigt så står och faller inte betyget på just dessa trettio minuter som vår lärare kommer, utan sammantaget på de tio veckor som vi befunnit oss på Vimarskolan. Vilket är betryggande och ger en en lugnare känsla i kroppen.

Jag känner mig mer och mer säker för var dag som går över mitt val till att utbilda mig som lärare. Det känns helt rätt från topp till tå, och det är en härlig känsla när man väl bestämt sig för sitt kommande yrke!

Imorgon fyller min farfar 85 år, så vi är bjudna till Fågelfors på kväll för kalas. Det blir en mysig avrundning på mitten av veckan. Nu väntar snart det desperata hemmafruarna på televisionen!

1 kommentar: