torsdag 18 februari 2010

41,1graders feber

Inläggen har lyst med sin frånvaro denna vecka. I måndags firade vi min 23:e födelsedag genom att äta lite lyxigare till middag och avrunda med glass till efterrätt. Jag fick hämta Travis på dagis vid mellanmålet då personalen märkt att han var lite hängig och det visade sig att han hade 39 graders feber. Veckan har fortsatt i feberns tecken. I tisdags kväll sattes hjärtat i halsgropen när tempen visade 41,1grader!

Jag hade precis som Travis hög feber som barn, (får det fortfarande när jag är sjuk och har varit inlagd för det.) Men när febern drar mot de höga höjderna är ingen mallig. Han var med i tal och ville dricka så det var ett förstås ett bra tecken. Febernedsättande fick han hela tiden, och jag ringde till sjukvårdsrådgivningen för extra råd. En mycket trevlig syster talade om att vi skulle fortsätta precis som vi gjorde: kyla av honom, sänka inomhustemperaturen och ge honom vätska och lite extra i febernedsättning. Efter två timmar hade det sjunkit till 40grader och sedan ytterligare på morgonen var det 39,5grader.

39grader är vad det legat på fram tills idag då termometern visar 38grader utan febernedsättande sen igår kväll. Känns skönt att kroppen nu kan börja ta hand om febern själv. Vi håller tummarna för att han är på bättringsvägen!

Nu ska jag sätta mig och mysa med lilleman innan han ska sova för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar