fredag 19 februari 2010

Tredagarsfeber?

Idag vaknade Travis helt utan feber, och sakta men säkert uppenbarade sig utslag i hans ansikte som sedan sped sig vidare mot nacke, ner på ryggen och på magen. Så en släng av tre-dagarsfeber verkar stämma bra in på det som lilleman haft under dessa dagar.

Så har det kommit mer snö till vårt vackra vinterlandskap. Jag älskar snön och vintern, men när det kommer till den punkten när det finns mer än tillräckligt med snö och sedan öppnar sig himmlen på nytt för att ge oss lite till. Ja, då tycker jag att det gott och väl räcker.
Jag var nyss ute och skottade vår uppfart, lyckas inte få bort hela vallen efter plogbilen då jag helt enkelt inte vet vad jag ska lägga av snön som är. Så jag lämnar med god hand över den uppgiften åt sambon som kommer hem från jobbet om cirka en halvtimma. Hade naturligtvis känts bättre att ha fixat det hela själv, men jag erkänner mig besegrad.

Helgen bjuder på lite jobb för min del imorgon, och det ska bli riktigt skoj då det var ett tag sen jag jobbade på Cubus sist. Vårfeelings och lust att köpa på sig en helt nya garderob är inte en omöjlig tanke när man strosar runt där inne en dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar