onsdag 26 maj 2010

Ledig dag

Nu är alla fönster putsade invändigt och en del av dem har fått en ljusare vårlook. Så skönt att ha det fixat! Nu är det utsidorna kvar, men med en ostadig väderlek så väntar jag litegranna med dem. Det går smidigt med putsandet när man väl sätter till tiden.
Jag och Travis var och storhandlade igår också. Innan vi for gjorde jag en matlista för fyra veckor framåt. Har tidigare gjort veckomatsedlar, som fungerat lite för stunden och sedan har man gått in i samma gamla vanespår. Men nu ska vi ge det ett verkligt försök, får se hur länge det håller ;) frågan och funderingen kring: "Vad blir det för mat idag?" hoppas jag kunna undgås lite smidigare i varje fall.

Eftersom jag och Emma legat i vad det gäller vår litteraturstudierapport och nu har skickat in den till vår handledare fick vi en ledig dag idag då inget övrigt finns att göra vad det gäller studiebiten förrän efter morgondagens handledning av vårt råmanus. Travis och jag fick sovmorgon idag och han är ledig för dagis. Så vi får se vad dagen har att erbjuda.

2 kommentarer:

  1. kan du ge några exempel på maträtter ni ska äta kommande 4 veckor?det är ju alltid kul med annan mat=) kram Louise

    SvaraRadera
  2. Det är lite blandad kompott. Lax, kyckling, raggmunk, korvstorganoff m.m. m.m. Så jag bifogade matlistan och mailade till dig så får du kika :) Kram kram!

    SvaraRadera