torsdag 3 juni 2010

Färdigt

Nu är det färdigtapetserat för denna gång. Vi blev toppen nöjda med valet av färger och jag ser fram emot det roliga som nu väntar vad det gäller inredningen där uppe. Till en början ska vi sätta upp projektorn samt bioduken för att sedan utgå därifrån. Tanken är att vi ska ta upp vår vardagsrumssoffa samt två fåtöljer och då köpa en ny soffa till vardagsrummet. Men soffjakten går fortsatt trögt. Jag spanar vart jag än vänder mig, alla möjliga sidor på Internet samt i butiker. Men att behöva betala närmare 15-20tusen för en soffa känns inte så lockande. Soffjakten går med andra ord vidare :-)

Idag har vi besök av Elin. Hon kom hit igår och passade Travis under tiden vi tapetserade klart. Och dagen idag ska hon spendera här hemma tillsammans med Travis och mig. Vi ska nog styra bilen in mot Vimmerby lite senare. Inhandling av utekrukor och växter väntar, samt lite gott käk till lunchen. Tror det kommer bli en stålande dag!

2 kommentarer:

  1. jag skulle oxå vilja ha en ny soffa men man vill ju inte ge hur mycket som helst!hoppas ni hittar nån bra!

    SvaraRadera
  2. Precis, det känns lite halvlockande att behöva lägga ut så pass mycket pengar. Tror vi hittat lite alternativ nu runt 10. Det är litye mer överkomligt :)

    SvaraRadera