fredag 4 juni 2010

Sommar, sommar, sommar

SOMMARLOV!
Nu har jag tagit sommarlov. En redovisning fortlöpte under morgondagen som sista moment på denna termins studier. Vilken härlig känsla att säga att nu är sommaren här på riktigt, både vad det gäller ledighet och vädret! Jag kommer nu ha lov i två veckor, med undantag från en dags jobb. Sedan drar sommarjobbandet igång i vecka 25 och där kommer jag att hålla mig sysselsatt fram tills vecka 33. Cubus gäller för denna sommar också och det ses fram emot. Trivs alldeles ypperligt där. Men först och främst ska det njutas av ledigheten som nu är ett faktum.
Igår planterades det blommor här hemma. Jag hittade zinkkrukor på Jysk att ha framför trappen och Travis hjälpte mig glatt att sätta blommorna och lägga i jorden. Han var toppen duktig min lilla trädgårdsmästare. Hans intresse för blommor är sannerligen stort.
Kvällen kommer att spenderas i Hultsfred tillsammans med övriga från de olika lärcentra vi läser ifrån. Det blir bowling och sedan mat på Bambugården. Innan dess ska Linda, Jenny och jag mötas upp hemma på Jennys altan för lite fördrink. Min blir av det alkoholfria slaget. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar