lördag 5 juni 2010

Lyckad kväll

Åh vilken lyckad kväll igårkväll! Vi avnöjt sommarlovet på Jennys altan en stund innan vi begav oss till Hultsfred för att möta upp de övriga tjejerna. Väl där väntade en timmes discobowling och efter en stunds bowlande började jag få in snitsen. Så jag slutade på andra plats av oss 10 som deltog. Det var kul på banan och härlig stämning. Kan nog inte bli annat när vi träffas ett glatt gäng med ett konstaterande att det faktiskt är sommarlov!
Efter bowlandet var det dags för att inta finfin mat på Bambugården. Efter att alla var mätta och goa intogs jordgubbstårta, champange samt vitchokladkladdtårta hemma hos Jessica i deras uterum. Många skratt och minnen från föreläsningar och seminarie m.m. var några av kvällens samtalsämnen. Var här hemma vid 12snåret inatt.

Idag har vi haft en trädgårdsdag. Vi har fixat med land, Rickard har klippt gräs och ett par plattor har tagit plats bland de övriga på framsidan. Travis har hjälpt mig med komposten och var min lilla hjälpreda med skottkärran. Du söte barn! Bad i poolen har han även hunnit med och fix i sin sandlåda. Nu är huset även rent och vi inväntar Daniel och Elin som ska spendera kvällen här med oss. Det blir grillat och kanske en film efter det.

Oh, vad jag gillar tillvaron i detta nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar