torsdag 8 juli 2010

En hjälpande hand

Igår fick Johanna äran att hämta lilleman på dagis. Rickard har brandjouren denna vecka och kan/får då inte vara ensam med Travis utifall brandlarmet går. Så Johanna hoppade in och hjälpte till på kvällskvisten med dagishämtning och passade Travis fram tills dess att jag slutade jobbet efter 18.15. Lilleman hade somnat som en utslagen hjälte på soffan så jag var inne och pussade på honom när jag kom hem. Till kvällen blev det film i biorummet. Johanna och jag såg "Farsan" och till det lite godis. Inte helt fel nedvarvning så där mitt i veckan. Rickard kämpade på med sitt husmålande, likaså nu ikväll.
Idag hämtade Didirik på dagis och lagom tills jag kom hem var lilleman nyduschad och klar för sängen. En övertrött liten sötnos somnade gott i sin säng efter 19. Vid femtiden hade han somnat och ätit glass omvartannat i soffan. Rickard hade filmkameran i beredskap och det är verkligen en syn när Travis ömsom äter glassen för att i nästa sekund somna till och sedan ta en ny tugga på glassen för att göra om proceduren. Du söte ♥

Lillen i magen rör sig massvis nu om dagarna. Det är inte bara kickar och sparkar som gäller utan det bökas verkligen runt inne i magen. Vilken underbar känsla det är att uppleva ett helt nytt liv inuti ens kropp! Det är obeskrivligt. Jag kikar som bäst runt nu på Internet efter en vagn till den inneboende. Är ganska så säker på modell och märke. Men det kan hinnas ändras. Nu är det 24 fullgångna veckor. Nästa vecka väntar MVC-besök och det ses fram emot då det endast varit ett besök för inskrivning, och det var x antal veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar