tisdag 6 juli 2010

Ogräs i överflöd

Har jobbat mellan 10-16 idag. Lagom tider och kvällen hinns på så sätt med. Att jag nu ska stänga butiken i tre dagar framöver och sedan jobba lördag på det låtsas vi inte om för stunden. Det är guld värt när man som butiksmedarbetare kan få sluta en timme eller två innan stängning och det dagar tas tacksamt emot. Men det är så kul på jobbet samtidigt, så de dagar som jobbas fram till stängning är inte fy skam de heller.
Nästa vecka jobbar jag endast två dagar och Rickard har då påbörjat sin semester. Planerna tills dess är ännu inte spikade, men en och annan dagsutflykt ska hinnas med. Och målning av huset förstås. Det är vad som kvällen har ägnats åt. Lilleman somnade vid 18-snåret med ett stort leende på läpparna. Han hade då tjoat och stimmat och varit på ett alla tiders gott humör sedan jag hämtade honom från dagis. Så när Travis låg inne och sov passade Rickard på att måla högst upp på ena gaveln, vilket är cirka 4-5 meter upp på stegen. Jag var stegvakt och höll i med en hjälpande hand nere i änden. Medans älsklingen målade så ägnade jag mig åt ogräsen. Dagens skörd blev en full skottkärra och det finns mer att ta av. Kul när man ser resultatet av sin insats i varje fall. De små rackarna ska bort i sinom tid.

Nu ska jag se finalnumret på Allsång på skansen, sedan blir det en film och lite kvällsfika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar