måndag 5 juli 2010

Travis långledighet

Det hör inte till vanligheterna att inleda veckan med en ledig dag, men ack så skönt det varit att få ha en extra dag på helgen! Jag har hunnit med att städa klart här hemma och fixa med ren tvätt och låta tvättmaskinen gå ett par gånger. Har bakat pizza nu ikväll till middag och den blev så där perfekt frasig som man önskar sig. Det är inte alltid degen lyckas bli så, utan det blir antingen för degigt eller för hårt. Men ikväll så.

Travis har sedan helgen fått lite rethosta. Så han har sovit en stund under dagen, dels pga av utebliven sömn under natten men också pga av att värmen tar på hans krafter. Nu är det endast fyra dagar kvar på dagis för hans del innan det är dags för 7 veckors ledighet. Rickard har semester i fyra veckor och sedan föräldrarledig en vecka. Jag har sedan två veckors ledigt efter sommarjobbet innan det är dags för att påbörja termin 5 på mina lärarstudier. Tanken är att jag ska hinna läsa en delkurs för att sedan ta ett studieuppehåll då bebisen beräknas att komma i slutet av oktober. Jag kommer då få möjlighet att få vara hemma ett år efter det. Så den kommande terminens studier kommer inte bli så långvariga men det är skönt att komma igång med svenska kursen och så få möjlighet att läsa ett tag till tillsammans med vårt härliga lilla studiegäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar