torsdag 15 juli 2010

MVC-undersökning

Dagen började med att vi begav oss in till Vimmerby och dess mödravårdcentral. Har gått 25 fulla veckor av denna graviditet nu och därmed var det dags för blodprov samt undersökning av magen. Sf-måttet visade 28cm, dvs 2cm längre mage än när jag väntade Travis i samma vecka. Hjärtljuden låg på 150slag/minut och mitt järnvärde var lite lågt. Så en järnrikare kost alternativt järntabletter blev rådet. Så mysigt att lyssna till den lille bäsens hjärtljud. Travis satt fascinerad bredvid i Rickards knä, samtidigt som han var försynt och inte riktigt på det klara med varför de blev stick i armen på hans mamma och en konstig apparat på bebismagen ♥ Nu väntar ett ultraljud i början av augusti för att kika på tillväxten.
Min syster Maria och hennes sambo var på rutinultraljud idag och såg sin lille parvel som lekte omkring. Det är så kul att vi ska få med ett par veckors mellanrum. Hon är beräknad till den 7 december och jag till den 27 oktober. Så drygt en månad mellan kusinerna blir det.

Har jobbat idag också. Har fixat med jeansväggen och lite reabord. Blev tipptopp och tiden har bara rusat iväg fram till stängning. Nu ska jag bege mig mot packningen och färdigställa den inför minisemestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar