fredag 27 augusti 2010

Finfika

Igår var finaste Jenny och Linda här på fika under förmiddagen. Det var härligt att ta igen prat om vad vi alla styrt med under sommaren och annat innan vi drar i sta med plugget på måndag igen. Känner att jag kommer sakna mina studiekompisar enormt mycket sen när jag tar studieuppehåll. Det får bli ett antal besök till lärcenter i Vimmerby med bebisen för att träffas.

Nu är Videvägen 4 redo för kallare väder. Vedförrådet är nämligen fullt inför hösten/vintern. Lasset kom igår och Rickard slet i regnet med att palla in all ved igår kväll efter jobbet. Känns skönt att ha det kirrat i tid och med vedklamp som är i lagom stora bitar. (har tidigare haft leveranser som har innehållt gigantiska vedklamp som inte platsar in i kaminen.) Så det underlättar med lagom size från början och därmed slipper vi merjobb med att kapa bitarna. Härligt!

Imorgon åker jag och mina systrar till Ullared. Så ikväll åker jag till Målilla för att sova där och vidare mot Virserum imorgon bitti där Maria bor. Men innan dess blir det mysfredag här idag med Travis och sedan kvällsgod mat när Rickard kommer från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar