torsdag 23 september 2010

Lovely

Idag har jag varit ute i verkligheten bland "mina" ljuva elever. En utförd uppgift till skolan och så mycket åter i form av glada ansikten, goa kommentarer osv. Helt enkelt anledningen till varför jag valt läraryrket. Vädret idag har dessutom varit helt bedårande, fräsch höstluft med tillhörande sol. Det bidrog till att vi spenderat kvällen utomhus då Rickard fixat häck-klippning, medans jag och Travis ägnat tiden åt sandlådan och vidare bus i lekparken. Lunchen har dessutom avnjutits tillsammans med finaste mamma och min syster Elin. Tänka sig vad vädret kan påverka sinnestämningen och små faktorer som faller på plats gör ens tillvaro så mycket mer harmonisk.

Morgondagen ska även den spenderas i verkligheten, jag ska då vikariera i en 2-3:a. Och det ska onekligen bli spännande.
Nu tror jag bestämt att kvällen kommer att få innehålla lite tv och tedrickande samt lite kardemummaskorpor till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar