måndag 20 september 2010

Citronsåpa

Imorse när jag vakande efter att ha sovit halvknackligt kände jag en mängd måsten blåsa mig i nacken. Förmiddagen inleddes med uppvaktning av Lindas födelsedag och vidare studiegruppsarbete i gott sällskap och sedan vidare hem för läsning. Jag hämtade en sprudlande glad Travis på dagis som målat en teckning som föreställde sin bebis. Han har insett, precis som vi, att det börjar dra ihop sig till nedkomst nu.

Vi har nu i eftermiddag samt kväll haft det riktigt mysigt. Efter en incident med tappad mjölk på golvet, luktar numera huset i citronsåpa, och det doftar ljuvligt! Sonen sover, jag känner att jag har koll på läget igen efter ha kommit i fas med litteraturen och resterande delen av kvällen blir till att inta ett fortsatt lugn och komma i säng skapligt gentemot gårdagen då jag släckte lampan vid midnatt efter valvakan.

2 kommentarer:

  1. illa... kan inte läsa någonstans att du träffade världens bästa lillasyster? :(

    SvaraRadera
  2. Förlåt mig, du vet att det var du som förgyllde min dag ;-) Kramis!

    SvaraRadera