fredag 8 oktober 2010

skrivmaraton

Igår skrev jag om att jag skulle ha ett skrivmaraton vad det gäller min hemtentamen, och det har dagen onekligen ägnats åt. Så nu känner jag mig mest som en urlakad trasa vad det gäller läsprocess, läsutveckling, förberedande läsning och förutsättningarna för läsning. Det är jätteintressant men det känns utrett när man utfört moment tidigare i samma genre, såsom dugga, seminarium och studiegruppsarbete. Jag ska korrekturläsa innan jag skickar in den, men på det stora hela har jag fått med det väsentliga delarna och känner mig nöjd. Det svåra i det hela är att man begränsas till ett visst antal ord, men det är säkerligen det fina i kråksången med, för då finns inget utrymme för utsvävningar och svammel ;)

Nu är helgen på intåg, Travis kikar på sitt älskade Musses klubbhus, Rickard är på övervåningen och tränar och senare väntar lite fredagsmys med mina fina killar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar