fredag 3 december 2010

Dag 1

Presentation av mig själv:

Är alltid lika svårt att kortfattat och ändå så beskrivande som möjligt presentera sig själv.
Jag är en mamma till Travis och Tindra, jag är sambo till Rickard och jag är dotter till Hans och Eva, jag är syster till Maria, Kalle, Elin och Johanna och jag är barnbarn till Birgit och Ingvar samt till Evelyn och Birger, och svärdotter till Anne-Lousie och Ove. Ja, listan kan göras lång för hurvida jag har ett band till olika personer i min tillvaro.

Jag heter Ann-Sofie Evelina Andersson, föddes på vintern 1987 och är uppvuxen i Målilla. Jag kom som nummer två i en syskonskara på fem. Jag gick grundskolan fram till årskurs 6 på Venhagsskolan i Målilla, högstadietiden fick vi spendera i Virserum och gymnasiet valde jag att gå på Handel- och administrationsprogrammet i Vimmerby. Jag mäter 165 cm över jorden och har storlek 39 i skor. Min favoritfärg är blå som himlen en härlig sommardag. Jag har ett hobbyintresse för inredning och inspireras av såväl vita shabby chic hem som stilrena och moderna. Musiksmaken är en salig blandning och jag är en allätare.

Om andra skulle beskriva mig så skulle det nog vara med orden; snäll, ansvarstagande, en hjälpande hand, lugn och en god lyssnare. Och nog skulle jag instämma i de orden. Jag är en tjej med båda fötterna på jorden och som vill allas bästa. Jag har svårt att säga nej och att göra någon besviken är det värsta jag vet. Jag är en pedant ut i fingerspetsarna och gillar när det är ordning och reda, listor är något som jag är duktig på. Jag är blyg till en början vid möte av nya människor och det beror främst på att jag läser av och iakttar.

Redan i tidig ålder önskade jag att få bli lärare, och det är det karriärvalet jag nu utbildar mig till. Jag älskar att få hjälpa andra och det är en sådan härlig känsla när man undervisar och ser när ljuset tänds hos eleverna och det man undervisat om nått fram. Jag ser fram emot min kommande proffesion och jag längtar efter utmaningen som läraryrket faktiskt ger.

Det var en liten presentation av mig.

2 kommentarer:

  1. stämmer ju finfint in på dig! roligt initiativ med listan..har sett flera göra den. kram

    SvaraRadera
  2. Det stämmer prima bra. Finaste syster! <3

    SvaraRadera