tisdag 21 december 2010

Dag 19

Detta ångrar jag:

Visst finns det stunder då man funderar på olika vägar som skulle kunna ha tagits, olika val som kunde gjorts annorlunda osv. Samtidigt är det de olika besluten som vi dagligen fattar och de besluten som är av större rang som leder oss framåt och vidare. Att gå genom vardagen och ångra sig på flertalet punkter leder inte till något bra, då står man och stampar på samma plats och kan inte riktigt glädjas åt det som är framför och framförallt det som är i nuet. Det finns alltid småsaker som man dagligen kan ångra sig på men man inte lägger någon större vikt vid i slutändan, det blir helt enkelt en axelryckning.

Om jag skulle välja ut något som jag ångrar är det att jag borde vara bättre på att hålla kontakten med vänner sedan förr. Jag tänker ofta att jag ska höra av mig till den ena och sedan den andra då vi inte hörts eller setts på länge. Men sedan dyker det upp något annat som ska göras och samtalet faller i skymundan. Jag ska lova mig själv att göra en bättring på den punkten. I själva verket är det inte svårare än att höra av sig via ett sms, mail eller liknande. Ångrar att jag inte får tummen ur oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar