lördag 4 december 2010

Dag 2

Min första kärlek:

Året var 1993 och jag hade börjat på det ena av två lekis som fanns i Målilla. Vår grupp höll till på Venhagsskolan och jag kom att trivas mycket bra. I dagisgruppen var det två killar som höll mig väldigt kär. Varje morgon då vi samlades på de två lila bänkarna i korridoren för att vänta in våra fröknar, tampades de bägge om att få först pussa mig.

Jonny och Marius ville båda krama och pussa mig innan det var dags att gå in till morgonsamlingen. Så var morgon fick de turas om att pussa mig på endera kind, på en nöjd liten 6 åring. Jag minns att jag kände mig alldeles särskild på ett lite blygsamt vis och gillade att de tampades om min uppmärksamhet. Det var dessa två grabbar som först vann mitt hjärta, så mycket som det är möjligt när man är 6 år gammal ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar