måndag 13 december 2010

Lucia 2010

Idag är det luciadagen. Vi har i eftermiddag varit på Travis dagis där barnen lussade för oss föräldrar, släkt och vänner ute på dagisgården. Vår lilla "michelingubbe" var en lite tomtenisse och stod så fint med övriga barnaskaran där det bjöds på ett flertal sånger. Travis hade redan här hemma sagt att han inte var så sugen på att sjunga, men gärna ville stå med övriga. Det var just vad han gjorde med; han stod där i luciatåget och tittade med stora ögon på den stora folksamlingen runt om. Det märktes att de hade övat flitigt på sångerna. Så fint!

Dagen i övrigt har gått i ett med divere fix här hemma. Känns som jag hunnit med en mängd saker, men när jag ska fundera på vad jag gjort blir det bara ett virrevarv.. haha. Det är jag i ett nötskal; fixa med ditten där och datten där. Huvudsaken är att det blir gjort. Imorgon fortsätter jag med att städa lite utrymmen här hemma och sedan är ambitionen att få till lussebullar. Får se vart de planerna bär hän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar