måndag 13 december 2010

Dag 11

Mina syskon:


Nu har det blivit dags att beskriva mina fyra fina syskon. I mina ögon är det dom helt klart finaste och jag är så tacksam över att mina föräldrar valde att bilda en sådan stor familj; en familj full av kärlek.


Först ut är min storasyster Maria som är 2 år äldre än mig. Hon är en person med en stark vilja, stort engagmang och sinne för inredning, bara för att nämna ett par saker. Som liten ville jag alltid vara som henne, jag följde henne ständigt och det var hon som stakade vägen för oss övriga syskon gällande allt från läggdagstider, storlek på månadspeng osv. Maria är idag en tvåbarnsmamma som fick sitt första barn; Nova, redan som nittonåring. Hon växte verkligen med mammarollen och axlade det hela strålande. (På bild; övre raden till vänster.)


Min lillebror Kalle är 2 år yngre än mig. Han är killen med stort hjärta och i hans värld finns inte ordet nej. Han ställer verkligen upp på alla i sin närhet och är ibland för snäll för sitt eget bästa, då flera kanske utnyttjar hans godhet av att vara alla till lags. Han är en riktig skojare med ett ständigt leende på läpparna. (På bild; nedre raden till vänster.)


Lillasyster Elin är 5 år yngre. Hon är tjejen som verkligen växt med åren, från en liten slarver i unga år till en tjej med koll på läget och höga ambitioner. Elin är öppen med vad hon tycker och tänker och håller inte inne med vad hon känner. Hon är en tjej med stort musikintresse och likaså mode. (På bild; nedre raden i mitten.)


Sist ut är Johanna, 7 år yngre än mig. Johanna är en grubblare likväl som hon kan vara väldigt öppen och rättfram med sina åsikter. Humor har denna tjej och har nära till skratt som verkligen smittar av sig på omgivningen. (På bild; Nedre raden till höger.)



Jag skulle kunna skriva flera sidor om mina syskon om deras alla fina egenskaper. Summa summarum är att jag är obeskrivligt tacksam för att ha er i min närhet. Tänk att fem personer som är "stöpta i samma form" kan vara så olika med ändå så lika, det är så härligt att vi kan komplettera varandra så bra. (Pappa sa alltid när vi var små; att när vi blev äldre skulle vi ha sådan vinning av varandra. Han kunde inte ha mer rätt!)

2 kommentarer:

  1. Du är världens finaste storasyster, jag kan inte hålla med mer på allt det du har skrivit. Så glad att jag har er allihop!! <3 <3

    SvaraRadera