tisdag 14 december 2010

Sängliggandes

Inatt slog halsontet till. Har från och till haft ont i kroppen, för att sedan i helgen lugnat sig något. Men nu så verkar det som det brutit ut i kroppen och jag är glad för det. Det är jobbigare att må halvkrasst så länge utan att vara riktigt sjuk. Nu hoppas jag att det går över på ett par dagar, så att vi är friska till jul.

Jag har underbart fina barn som är förstående till varför jag inte orkar vara uppe på benen så mycket idag. Travis leker och står i och Tindra sover om vartannat och ligger sedan här bredvid mig i sängen och filurar och mår gott.

Lurar på om halsfluss är på ingående. Det är bra mycket länge sedan jag hade det nu. Som liten var jag ett riktigt öron-, näsa- och halsbarn. Jag opererade tidigt bort polyper och sedan togs mina halsmandlar bort. Tyvärr hjälpte det föga, då jag under högstadie- samt gymnasietiden hade halsfluss var och varannan månad. På senare år har det som tur är varit lugnt på den fronten.

Igår kväll när jag skulle sova kom jag på en rad sysslor som jag skulle fixa med under dagen idag; frosta av frysen, städa kylskåpet, sålla bland Travis leksaker, baka lussebullar för att nämna ett par av de saker som dagens tänkta agenda bestod utav.
Nu koncentrerar jag mig istället på att bli frisk. Jag dricker julte och äter clementiner och samlar kraft för att bekämpa bacillerna i kroppen.

5 kommentarer:

  1. Krya på dig!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så trist att bli sjuk såhär lagom inpå julen med allt som ska göras. Ta hand om dig nu så du snart blir piggelin igen. Krya på dig kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för hälsningarna. Dom tycks ha hjälpt, för nu känner jag mig piggare än på länge :)

    SvaraRadera