fredag 25 mars 2011

Helg på g

Jag känner en sådan härligt skön inställning till helgen som nu är i antågande. Solen skiner på mig genom fönsterrutan och det gillas skarpt. Lillsnuttan och jag inledde dagen genom en promenad och hon sussar nu vidare i sin vagn. Nu tar jag en liten paus mellan tvätt-och städfix. Travis är på dagis där förskoleteamet besöker hans avdelning. Vilken lycka för vår 3-åring att Kiwi är på besök!

Imorgon väntar ett besök på Leos lekland i Kalmar tillsammans med familjen Svensson/Johansson. Ska bli toppenkul och det är premiärtur för oss där. Tidigare har vi styrt mot Busfabriken i Linköping, men ska nu testa om Kalmars motsvarighet är lika uppskattat. Ser onekligen fräscht ut på hemsidans bilder och vi har fått flera rekommendationer från besökande familjer om att det ska vara bra. Travis är i varje fall eld och lågor och ser fram emot morgondagens tripp.

2 kommentarer:

  1. hur var Leos jämfört med Busfabriken? Anna

    SvaraRadera
  2. Leos var mycket fräschare då det är relativt nytt :-)

    Vad det gäller lekanordningar liknar dem varandra mycket. Det var småcyklar, studsmattor, rutchkanor, klätterställningar osv. Leos var mer centrerat och jag tyckte jag hade bättre koll där än på Busfabriken. +i kanten också för en heltäckningsmatta på Leos då golvet på Busfabriken tenderar att vara kallt.

    /Ann-Sofie

    SvaraRadera