onsdag 4 maj 2011

Mot varmare grader

Under förmiddagen var jag och Tindra inne på BVC för denna månadens föräldrargruppsträff. Träffade alla trevliga mammor med sina fina skatter. Våra bebisar börjar minsann att bli stora nu. Det är så fränt att se hur mycket som förändras mellan träffarna. Tindra somnade gott i bilen efter vi lämnat lokalen efter alla intryck. Fick på vägen hem stanna av för en vinkande polis. Rutinkontroll av körkort och alkoholtest. Det är märkligt vad hjärtat rusar när man ser de blåklädda trots att man bär med sig ett rent samvete. Tänka sig vilken respekt (i mina ögon) deras yrkeproffesion bär med sig.

Hoppas på att majmånads trista inledning vad det gäller väder vänder på klacken och visar på varmare grader. Redan nu ikväll ser det betydligt ljusare ut än imorse och jag hoppas att vi snart en gång för alla kan lägga undan vinterkläderna. Efter att ha kikat på denna prognos nedan på smhi:s hemsida ser det onekligen ut till att kunna bli en bra helg.


2 kommentarer:

  1. Jasså du fick också blåsa och visa körkort? Jag med. Andreas åkte ett par bilar framför och hann slapp idag också. För min del var det fjärde gången;)

    SvaraRadera
  2. Jajamän :-) Det var andra gången i mitt körkortsliv som jag fick det. Ha en fin kväll så ses vi på lördag. KRam

    SvaraRadera