onsdag 3 augusti 2011

Update

Semestern för sambons del börjar lida mot sitt slut. Jag har dessutom min sista jobbardag för denna sommar kvar imorgon och sedan har vi helgen framför oss innan lite av vardagen tar vid igen på måndag. Renovering här hemma, och så extrajobb på Cubus för min del har varit fokus dessa veckor. Även om vi inte kommit iväg på en längre semestertripp är jag mer än nöjd av vad vi åstadkommit och så mycket kvalitetstid vi ändå fått tillsammans. Det är det som jag sätter värde på allra mest; tid med familjen.


Igår flyttade vi in vårt möblemang i vardagsrummet och det blev så bra. Tv:n sattes igång för första gången på snart fyra veckor och efter att ha bläddrat igenom tv-tablån är det inte något som precis saknats nu när mycket repriser går på sommartablån. Men skönt är det att kunna slå sig ner i soffan och bara vara en stund som nu ikväll. Nu är det småpiffet kvar: gardiner, nya fönsterbrädor, montering av ikeas maskroslampa m.m. Sådant som är så kul och som blir pricken över i:et innan bilder kommer.

Imorgon kommer snickarteamet och lägger den sista tilläggsisoleringen på väggen i matsalsrummet och sedan är det klart på nedervåningen för en stund framöver innan det är dags för måla väggar i Tindras rum.

1 kommentar:

  1. sjukt fin blogg! just nu har vi frågestund, fråga något du med!

    http://eym.blogg.se/2011/august/f-r-a-g-e-s-t-u-n.html#comment

    SvaraRadera