onsdag 28 september 2011

Bygga koja

Travis sitter som bäst och slappar efter lunchen i soffan. Tindra sover sin eftermiddagslur. Jag passar på att förena nytta med nöje och satte mig framför skärmen för att skicka iväg viktiga mail och kika på mina favoritbloggar.

När jag läste detta inlägg var igenkänningsfaktorn hög. Blankens satte huvudet på spiken över den känsla som infinner sig ibland, senast nu under förmiddagen. Jag kände att det hopade sig av att-göra i huvudet och barnen inte riktigt fann sig i sina respektive lekar. Så där och då, släppte jag alla de tankarna och vi flyttade in oss på Travis rum där det blev kojbygge och lek till allas förtjusning. Allt det andra kan vänta och jag måste lära mig att sätta mindre krav på mig själv. Vad gör lite damm i hörnen, oordning i skafferiet, obäddad säng och mindre struktur på tillvaron egentligen? Det kan inte tävla mot mina två skatter och min fina sambo. De tre underbart fina i min tillvaro vinner med hästlängder samtidigt som "måstena" knappt kommer med en myras längd.

♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar