torsdag 29 september 2011

Indiansommar

Idag har jag axlat lärarollen. Jag har träffat ett gäng underbara elever och deras mysiga skola. Efter jobbdagen var förbi gick jag med fjäderlätta steg till bilen, styrde hem och pussade på mina två små älsklingar som blivit väl omhändertagna av deras moster Elin och hennes kompis Johanna.

Då Rickard varit på tjänsteresa till huvudstaden under dagen och inte kom hem förrän sena kvällen så blev det lek för hela slanten här hemma hela eftermiddagen.

När hjärtat kom hem nu ikväll var tanken att jag skulle fixa lite inför morgondagens bjudning. Men hipp som happ hamnade Rickards telefon i min ägo och Wordfeud tog mer tid i anspråk än tanken var. Samtidigt kan det vara skönt att lägga fötterna på soffbordet och gnugga geniknölarna vad det gäller stavning och taktfullhet. haha!

Torsdag alla redan och en fullspäckad helg ligger framför familjen Gustafsson/Andersson. Alla göromål ses fram emot då det är en kompott av det vi gillar bäst. Superbt! För övrigt: vilket underbart väder vi bjudits på idag. Höstens alla vackra färger kom verkligen till sin rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar