fredag 9 april 2010

Bibliotekslån eller biblioteksrån?

Det är onekligen blivit en riktig mysdag här hemma idag. Med en 2½-åring som har en stark vilja och trots till det så kan man aldrig vara säker på vad dagen har att erbjuda. Men vi har lekt och myst under förmiddagen, för att efter lunch ta en tur in till Vimmerby där det blev både biblioteksbesök samt en tur till Engströms. På biblioteket trivdes Travis. Han kikade runt bland alla böcker, bänkade sig och läste en stund. Sedan rätt vad när jag stod och pratade med bibliotikarien om en bok som de felreserverat så såg jag i ögonvrån att Travis tog sin bok i högsta hugg, tittade sig omkring, sedan tog han sats och sprang mot utgången och skrek : "Min bok. min bok, mamma!" Han försökte sig på att låna böcker på ett lite annorlunda vis. Nöjd blev han sedan när boken väl var lånad "på riktigt" och han verkligen fick spatsera ut med boken i sin famn.

Duschen nästa, sedan fixa tacomiddag tills Elin och Ellinor kommer. Tjejerna ska sitta barnvakt åt Travis då jag och Rickard ska spendera kvällen på varsitt håll; tjejkväll hos Sandra och spelkväll hos Mattias.

2 kommentarer:

  1. kul att du har börjat blogga igen!kram Louise

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns kul att dokumentera lite vad man pysslar med om dagarna, samt tankar och ideér. Ha en fin dag! KRam kram

    SvaraRadera