fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton

Oh vad härligt med fredagkväll och fint umgänge med familjen denna valborgsmässoafton. Dagen har gått i ett och det har varit som så dagarna innan på Vfu:n; mycket givande. Jag suger åt mig allt som jag kan plocka med mig vad det gäller undervisningssätt, hanterande i olika situationer samt tips på lektioner m.m. Jag känner mig oerhört priviligerad i det arbetslag som jag befinner mig i, det är en balndad kompott av erfarenheter och tankesätt, vilket är så givande. VFU-besök under eftermiddagen idag också. En lärare från Linnéuniversitetet var på plats och det känns skönt att ha det avklarat innan helgen.

Grillat skulle stå här på menyn ikväll. Vi körde en smidigare väg; grillat genom ugnen. Det blev en smaskig måltid det med. :) Men jag ser fram emot grillningen som vi har att vänta under morgondagen istället. Då väntas även endurotävling i Vetlanda, där Didrik tävlar.

1 kommentar:

  1. ni trotsade inte regnet?vi hann o grilla när det var uppehåll ett tag!himla gott!

    SvaraRadera