torsdag 10 juni 2010

Bokläsarsommar

Det blev en fika för mig och Travis på Brödstugan igår. Vi hade fixat en del ärenden på stan och jag kände att sötsuget kom över mig/oss. Travis var inte den som säger nej till lite festis och en bulle :)
Nu känner jag att sommaren för min del satt fart på allvar. Inte vad det gäller vädret men vad det gäller bokläsandet. Under vår och höst är det studentlitteteratur som gäller så det räcker och blir över. Därför blir det sällan någon tid kvar till att läsa gammal hederlig skönlitteratur. Men nu så, under sommaren kan jag koppla av och jag har allaredan plöjt igenom Läckbergs Fyrvaktaren nu på två kvällar. Det var på tiden då den legat i min byrå i sovrummet sedan jag fick den av Rickard i julklapp. Nästa bok blir den första i Martina Haags serie. Lite omväxling av genre från den tidigare nämnda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar