tisdag 31 augusti 2010

Termin 5

Nu har vi skakat igång med hösterminens studier. Det var med buller och bång, vilket innebär att det inte blir så mycket rast och ro denna delkurs. Ämnet som sådant: Svenska, ska bli oerhört kul att läsa. Som alltid ger sig momenten med tiden, från att från första början verka övermäktiga och intensiva. Kursen pågår fram till den 5 november vilket innebär att jag kanske inte har möjlighet att vara med på sluttampen av kursen. Men jag får ta en vecka i taget så får vi ser vart det bär av.

När jag lämnade Travis på dagis igår efter sina 7 veckors ledighet gick det kalasfint. Han visade stolt upp sin nya dagisväska för personalen och efter en kram samt en puss vinkade han glatt av mig och begav sig mot de bekanta lokalerna. Det kändes så skönt i mammahjärtat att han är så trygg i tillvaron. Under kvällen berättade han ivrigt om vad han gjort på dagis under dagen och vilka han lekt med. Att vi sedan möttes av vägarbetare här hemma på gatan som lagt asfalt på vår uppfart och som var i färd med att snygga till gatan ytterligare gjorde lillemans dag komplett!

Bäsen i magen tycks för övrigt ha ändrat position. Från att förra veckan legat med huvudet uppåt och mot mina högra revben och på så sätt tagit liten plats i magen, är densamma nu spetsig och stor, och nu ikväll såg det till formen ut som jag svalt en fotboll. Det ska bli intressant att på torsdag se positionen på bebisen och självklart blir det mysigt att se alla rörelser som lilla hjärtat utför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar